دوربین های مداربسته بی­ سیم به طور کلی به دو دسته بی­ سیم آنالوگ و بی ­سیم دیجیتال تقسیم می­شوند:

دوربین مداربسته بی سیم

دوربین آنالوگ

دوربین ­های بی ­سیم آنالوگ از طریق تبدیل سیگنال­های تصاویر به سیگنال­ های رادیویی امکان انتقال را فراهم می­کند. خروجی فرکانسی این دوربین­ها با توجه به بُرد آن­ها متفاوت است.

دوربین دیجیتال (IP)

دوربین ­های بی­سیم معمولاً از تکنولوژی وای فای (Wifi) برای انتقال اطلاعات استفاده می­کنند. این تکنولوژی انتقال حجم بسیار بیشتری از اطلاعات با سرعتی بالاتر را ممکن می­سازد. فرستنده­ های دیجیتال حساسیت کم­تری نسبت به نویز و شرایط محیطی دارند.

مزیت دوربین مداربسته

  1. نصب دوربین بی­سیم راحت و دارای سرعتی بالا است.
  2. به علت نداشتن سیم (در صورت کار کردن با باتری)، تنها با دسترسی مستقل به دوربین می­توان آن را قطع کرد و امکان قطع کردن کابل دوربین مداربسته از پایین وجود ندارد.
  3. دوربین بی­سیم در هر محلی و بدون توجه به نوع سیم­کشی نصب می­شود.
  4. گیرنده دوربین مداربسته می­تواند به راحتی جا به جا شود، یا تصاویر دوربین­ به راحتی از چند محل بازدید شود.

چگونگی انتقال تصویر دوربین بی سیم

دوربین مداربسته بی­ سیم یا دوربین وایرلس اطلاعات تصویر و صدا را از طریق یک ارسال‌کننده بی­سیم برای نقطه‌ای دیگر ارسال می‌کند.

امنیت انتقال تصاویر دوربین بی سیم

با توجه به اینکه انتقال تصاویر دوربین مداربسته بی­سیم، از طریق اینترنت انجام می­شود، اگر مسائل امنیتی رعایت نشود، امکان نفوذ هکرها به شبکه داخلی و هک دستگاه DVR وجود دارد. بنابراین حتماً یوزرنیم و پسورد پیش‌فرض دستگاه را عوض کنید، نام کاربری و کلمه عبور مناسب و قوی انتخاب کنید و پورت‌های پیش‌فرض را تغییر دهید، امنیت شبکه وای فای خود را افزایش دهید. همچنین می­توانید با چک کردن لاگ‌ها (اطلاعات ثبت شده) فعالیت‌های رخ داده در سیستم مداربسته را چک کنید.

کاربرد دوربین مداربسته بی سیم

دوربین‌ مداربسته بی­ سیم به واسطه هزینه‌ها و زمان نصب پایین‌تر، در بین کاربران امروزی بسیار محبوب است. استفاده از دوربین‌ بی­ سیم امکان نصب دوربین در مکان‌هایی که امکان سیم­ کشی ندارند را فراهم می‌کند.

دوربین مداربسته بی سیم
دوربین مداربسته بی سیم

برد ارسال سیگنال دوربین مداربسته

برد دوربین مداربسته بی­سیم تا حد زیادی به کیفیت آن بستگی دارد و معمولاً بر روی مشخصات آن درج شده است. اما در صورت ناراضی بودن از برد دوربین وایرلس خود، با استفاده از تقویت کننده­ های سیگنال و یا آنتن­ های مخصوص، برد ارسال سیگنال قابل افزایش است.

دوربین مداربسته بی­سیم دارای انواع مختلفی مثل دوربین بی­سیم گردان، دوربین بی­سیم 360 درجه، دوربین بی­سیم مینیاتوری و دوربین بی­سیم ضد آب و … است که با توجه به نیاز و نوع مصرف می­توانید از بین آن­ها انتخاب کنید.

اطلاعات فنی دوربین بی سیم

دوربین‌های مداربسته بی­سیم اطلاعات تصویر، صدا و تنظیمات دوربین را از طریق یک ارسال‌کننده بی­سیم برای نقطه‌ای دیگر ارسال می‌کنند. بسیاری از دوربین‌های بی­سیم از یک یا دو کابل یا سرپیچ لامپ برای تامین برق استفاده می‌کنند و اصطلاح دوربین مداربسته بی­سیم بیشتر به طریق ارسال اطلاعات آن‌ها اشاره می‌کند.

قیمت دوربین مداربسته بی سیم

قیمت دوربین مداربسته بی­سیم با توجه به عواملی مثل کیفیت و برند دستگاه، آنالوگ یا دیجیتال بودن و رزولوشن تصویر و … متفاوت است. برای اطلاع یافتن از قیمت دوربین بی­سیم با کیفیت، دوربین بی­سیم ارزان یا دوربینی با ویژگی­های مد نظر خود، با ما تماس بگیرید.