خدمات نصب و راه اندازی voip

تاریخچه voip

ویپ چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

تكنولوژي  VOIP زاييده ايده NGN مخفف عبارت NEXT GENERATION NETWORK   به معني شبكه هاي نسل آينده هست مي باشد.شايد اولين تجربه ما در ايران از تماس اينترنتي تحت شبکه چت روم هاي ياهو و … مي باشد. بعدها اين تكنولوژي بواسطه ارزش افزوده فوق العاده ايي كه با كاهش هزينه ها داشت در غالب كارت هاي تلفني جهت تماس ارزان قيمت بين المللي مورد استفاده قرار گرفت.

شكل گيري VOICE OVER IP به صورت تجاري با توجه به ارزش افزوده فرواني كه به دنبال داشت به سرعت براي انتقال خطوط تلفن، تماس اينترنتي و تماس تصويري مورد استفاده قرار گرفت. سيستم تلفني VOIP روز به روز با سرعت بيشتري جايگزين سانترال هاي سنتي مي شود. با سرعت بسيار زيادي سيستم تلفني تحت شبكه به انتخاب اول مديران سازمان ها و شركت ها تبديل شد.

چرا به خدمات راه اندازی VOIP نیاز داریم ؟

استفاده از فناوری‌های جدید در صنعت ارتباطات همواره منافع زیادی دربر خواهد داشت ، اما یکی از سوالاتی که برای اکثر افراد قبل از راه اندازی VOIP پیش خواهد آمد ، این است که راه‌اندازی VOIP چه مزایایی برای کسب و کارمان خواهد داشت ؟

  • ارتباط بین شعب : بعد از نصب VOIP ویپ در شعب مختلف سازمان ، به راحتی می توان ارتباطات تلفنی بین شعب را برقرار کرد و شما با شعب خود (حتی شعب خارج از کشور) به صورت داخلی و رایگان صحبت کنید .
  • کاهش هزینه های مکالمات تلفنی  : شاید از مهمترین مزایای خدمات نصب VOIP ویپ کاهش چشم گیر هزینه‌های مکالمه باشد .
  • اتصال سیستم تلفنی به راه‌کارهای نرم افزاری : به راحتی با نصب و راه اندازی VOIP سیستم تلفنی خود را به انواع CRM های سازمانی و یا به باشگاه مشتریان خود متصل نمایید و از این ارتباط حداکثر استفاده را در جهت بازاریابی موثر تر برای خدمات و محصولات خود ببرید .
خدمات نصب و راه اندازی voip
خدمات نصب و راه اندازی voip

خدمات ویپ رایان الکترونیک

در صورتی که هنوز برای بهره مندی از مزایای ویپ تردید دارید پیشنهاد می کنیم از خدمات مشاوره ویپ ( VoIP ) استفاده کنید. آریان الکترونیک در تمامی مراحل نصب و اجرای یک سیستم ویپ ( VoIP ) آمادگی خود را جهت مشاوره به مشتریان محترم اعلام می دارد. پرسنل آموزش دیده و با تجربه ما در تمامی این مراحل در کنار شما هستند تا بهترین راهکار و تجهیزات متناسب با نیازهای سازمانتان را راه اندازی نمایید. خدمات مشاوره ویپ ( VoIP ) شامل:
  • بازدید از محل پروژه و مشاوره حضوری بدون دریافت هزینه
  • نصب و راه اندازی ویپ ( VoIP )
  • مهاجرت از سانترال به ویپ ( VoIP )
  • راهکارهای گسترش سیستم فعلی ویپ ( VoIP )
  • برنامه ریزی جابجایی و راه اندازی مجدد سیستم ویپ ( VoIP )
  • انتخاب راهکارها و تجهیزات ویپ ( VoIP ) متناسب با نیازمندیهای سازمانی مشتری

مشاوره رایگان خدمات راه اندازی ویپ

فرم زیر را تکمیل نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

تماس با کارشناسان فنی

کارشناسان پشتیبانی و نگهداری شرکت آریان الکترونیک مناسب ترین قیمت خدمات نصب و راه اندازی ویپ را با بهینه ترین راهکار در صرفه جویی زمان به شما پیشنهاد می‌دهند. در صورت نیاز جهت دریافت مشاوره رایگان برای ارائه خدمات voip در تهران و همچنین اطلاع از مبلغ قراردادهای پشتیبانی شبکه می‌توانید با ما تماس بگیرید.

کاربرد سیستم ویپ در شرکت ها

خیلی از شرکتهایی که دارای شعب و دفاتر مختلف در شهر یا کشورهای مختلف میباشند با نصب و راه اندازی سیستم voip  در داخل و یا بین دفاتر خود ، ارتباطات تلفنی خود را برقرار میکنند. که صرفه اقتصادی بسیاری برای آنها بهمراه دارد. در ارتباطات تلفنی voip محدودیت جغرافیایی  مطرح نمی باشد و تنها لازمه ارتباط تلفنی ویپ، ارتباط شبکه ای پایدار بین دو یا چند نقطه میباشد. مزیتی که در سیستمهای تلفنی voip وجود دارد در صورت وجود کابل کشی در شبکه برای اتصال تلفن های ویپ به شبکه دیگر نیاز به کابل کشی مجدد نبوده و امکان اتصال تلفن voip  به کابل شبکه موجود وجود دارد. به عبارت دیگر کامیپوتر و تلفن ip  موجود از طریق یک کابل شبکه واحد، همزمان به شبکه متصل میشوند.

خدمات نصب و راه اندازی voip

سیستم تلفنی الستیکس

رایان الکترونیک ارائه دهنده خدمات تخصصی شبکه

مشخصات سخت افزاری سرور الستیکس بر اساس پارامترهایی مانند تعداد تماس هاس همزمان، تعداد داخلی ها، ضبط مکالمات تلفنی، و تعداد خطوط تلفن (شهری) تعیین میشوند. در سرور الستیکس محدودیتی برای تعداد داخلی ها وجود نداشته که این خود یک مزیت بزرگ محسوب میشود. سیستم تلفنی elastix برای ارتباط با خارج از شبکه یعنی خطوط شهری از گیت وی های ویپ ویا کارت های تلفنی که در دو نوع E1 و یا آنالوگ FXO موجود میباشند استفاده میکند. به این منظور یک  کارت تلفنی که دارای پورت FXO میباشد خریداری میشود و روی سرور الستیکس نصب میشود و خطوط تلفن آنالوگ به پورتهای FXO آن متصل میشود.

خدمات راه اندازی ویپ | VOIP

قبل از نصب و راه اندازی VOIP باید LAN یا همان بسته شبکه داخلی را راه اندازی کنید .در این مرحله باید به POE بودن ،تعداد پورت سوییچ ها ،نوع کابل ، وایرلس و پورت گیگ دقت کنید .پس تجهیزات پسیو شبکه و بسته اولیه را راه اندازی کنید .یکی از مسایل مهم در این مرحله راه اندازی DHCP سرور است .فراموش نکنید همان طور که در قسمت بالا ذکر کردیم VOIP به اینترنت نیازی ندارد .

علت تاکید ما بر این مسئله آن است که بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند برای راه اندازی این سرویس به اینترنت نیاز دارند شما همچنین به کابل کشی جدید نیز هیچ گونه نیازی ندارید هنگامی که بسته شبکه را راه اندازی کردید باید به بررسی نیازهای سازمان مربوطه بپردازید هر سازمان ممکن است درخواست های مختلفی مثل منوی صوتی  IVR ،صف ضبط مکالمات تلفنی را داشته باشد برای مدیریت شبکه VOIP به یک IPPBX  یا همان مرکز تلفن نیاز دارید افراد معمولاً برای اینکار برندی مثل پاناسونیک را می‌شناسند که قدیمی است برندهای جدید یا در ایران موجود نیستند یا هزینه های بسیار بالایی دارند بهترین راه حل استفاده از اپلیکیشن open source  استریسک است .

مرکز تلفن باید برای ارتباط با مخابرات به این شبکه متصل باشد استفاده از مرکز تلفن کارت تلفن استریسک به شما امکان استفاده از کارت تلفن ای استریسک را برای متصل شدن به خط های شهریه آنالوگ و دیجیتال می دهد به طور خلاصه بار دیگر برای شما توضیح میدهیم :

برای راه اندازی سیستم VOIP راه های زیر وجود دارند:

-مراکز تلفن تجاری و EMBEDDED

-نصب نرم‌افزار استریسک روی سرور بعلاوه کارت یا گیت وی

-نصب نرم‌افزار استریسک  روی سرویس مجازی بعلاوه گیتوی

-استفاده از cloud PBX /hosted PBX

خدمات ویپ | voip

راه اندازی تخصصی ویپ

تعرفه خدمات ویپ

راه اندازی سیستم voip

خدمات ویپ در تهران