آریان الکترونیک ارائه دهنده خدمات تخصصی وایرلس | خدمات نصب و راه اندازی شبکه وایرلس

خدمات شبکه وایرلس

شبکه وایرلس wireless (شبکه بی سیم) چیست؟

رایان الکترونیک ارائه دهنده خدمات تخصصی وایرلس

 خدمات شبکه وایرلس | wireless یا شبکه بی سیم به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی ، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود. از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها ، تلفن های همراه ، کامپیوتر های قابل حمل ، شبکه های کامپیوتری ، دستگاه های مکان یاب ، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد. تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می کند.

Wirelessبه تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می کند.

فواید تکنولوژی Wireless چیست ؟

ایجاد و راه اندازی شبکه وایرلس به کابر امکان استفاده از دستگاه های متفاوت ، بدون نیاز به سیم یا کابل ، در حال حرکت را می دهد.شما می توانید صنوق پست الکترونیکی خود را بررسی کنید، بازار بورس را زیر نظر بگیرید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید.بسیاری از زمینه های کاری از جمله مراقبت های پزشکی، اجرا قوانین و سرویس های خدماتی احتیاج به تجهیزات Wireless دارند. راه اندازی شبکه وایرلس به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات را به راحتی برای مشتری خود به نمایش در بیاورید.

از طرفی می توانید تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید و آن را به اطلاع همکاران خود برسانید.تکنولوژی Wireless در حال گسترش است تا بتواند ضمن کاهش هزینه ها، به شما امکان کار در هنگام حرکت را نیز بدهد.در مقایسه با شبکه های سیمی ، هزینه نگهداری شبکه وایرلس کمتر می باشد. شما می توانید از شبکه های وایرلس برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوهها و … استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکل در پیش خواهید داشت.

خدمات شبکه وایرلس

انواع سیستم های وایرلس

۱- سیستم Wireless ثابت : از امواج رادیویی استفاده می کند و خط دید مستقیم برای برقراری ارتباط لازم دارد. بر خلاف تلفن های همراه و یا دیگر دستگاههای Wireless، این سیستم ها از آنتن های ثابت استفاده می کنند و به طور کلی می توانند جانشین مناسبی برای شبکه های کابلی باشند و می توانند برای ارتباطات پرسرعت اینترنت و یا تلویزیون مورد استفاده قرار گیرند.امواج رادیویی وجود دارند که می توانند اطلاعات بیشتری را انتقال دهند و در نتیجه از هزینه ها می کاهند.

۲- سیستم Wireless قابل حمل : دستگاهی است که معمولا خارج از خانه، دفتر کار و یا در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند.نمونه های این سیستم عبارتند از : تلفن های همراه، نوت بوکها، دستگاه های پیغام گیر و PDA ها.این سیتم از مایکروویو و امواج رادیویی جهت انتقال اطلاعات استفاده می کند.

۳- سیستم Wireless مادون قرمز : این سیستم از امواج مادون قرمز جهت انتقال سیگنالهایی محدود بهره می برد.این سیستم معمولا در دستگاه های کنترل از راه دور، تشخیص دهنده های حرکت، و دستگاه های بی سیم کامپیوترهای شخصی استفاده می شود.با پیشرفت حاصل در سالهای اخیر، این سیستم ها امکان اتصال کامپیوتر های نوت بوک و کامپیوتر های معمول به هم را نیز می دهند و شما به راحتی می توانید توسط این نوع از سیستم های Wireless ، شبکه های داخلی راه اندازی کنید.

مشاوره رایگان خدمات راه اندازی وایرلس

فرم زیر را تکمیل نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

تماس با کارشناسان فنی

کارشناسان پشتیبانی و نگهداری شرکت آریان الکترونیک مناسب ترین قیمت خدمات نصب و راه اندازی وایرلس را با بهینه ترین راهکار در صرفه جویی زمان به شما پیشنهاد می‌دهند. در صورت نیاز جهت دریافت مشاوره رایگان برای ارائه خدمات وایرلس در تهران و همچنین اطلاع از مبلغ قراردادهای پشتیبانی شبکه می‌توانید با ما تماس بگیرید.

نصب و راه اندازی شبکه وایرلس

 طراحی شبکه وایرلس

در راه اندازی شبکه وایرلس پارامتر های مختلفی وجود دارد. وایرلس جهت پوشش داخل ساختمان است یا قرار است ارتباط بین دو ساختمان را برقرار کند. چند کاربر به آن متصل می شوند و شعاع پوشش چقدر است؟ برای همین موضوع ابتدا شبکه وایرلس می بایست طراحی شود. در طراحی شبکه وایرلس ابتدا صورت مسئله بررسی شده و پارامترهای لازم یادداشت می شوند. سپس برند های مختلف را بر اساس نوع شبکه خود بررسی می کنیم. نرم افزارهای مختلفی برای طراحی وجود دارد که با جانمایی و فاصله نوع لینک را برای ما مشخص می کند و اینکه چقدر پهنای باند خواهیم داشت.

موردی که در اینجا وجود دارد تداخل فرکانسی است. این مسئله به تجربه و اطلاع از وضعیت آلودگی فرکانسی منطقه دارد. این مورد نیز در طراحی باید دیده شود. در شبکه داخلی طراحی را بر اساس تعداد و نوع موانع، تعداد کاربران، شعاع پوشش، نوع تجهیزات و موارد مشابه انجام می دهیم. در شبکه خارج از ساختمان فاصله بین رادیو ها، پهنای باند مورد نیاز، تداخل فرکانسی، موانع و ارتفاع دکل بررسی و دیده می شود. در نهایت طرح نهایی برای اجرا آماده می شود.

 اجرای شبکه وایرلس

اجرای شبکه وایرلس در دو محیط داخل ساختمان و خارج از آن انجام می شود.

   اجرای شبکه وایرلس Indoor

این مورد با نصب رادیو های بی سیم ایندور انجام می شود. جانمایی در قسمت طراحی شبکه انجام می شود. از محل رادیو ها تا نزدیک ترین سوییچ یک کابل شبکه کشیده می شود. برخی رادیو های وایرلس از حالت مش پشتیبانی می کنند. یعنی می توانند به همدیگر وصل شده و سری شوند. این حالت دارای معایبی است که توصیه نمی شود. جهت جلوگیری از نیاز به برق در نزدیکی اکسس پوینت، از مدل هایی استفاده می کنیم که از POE پشتیبانی کنند. سپس اکسس پوینت ها را در محل خود فیکس کرده و تنظیمات لازم انجام می شود.

   اجرای شبکه وایرلس Outdoor

این نوع شبکه بیشتر برای ارتباط بین ساختمان ها کاربرد دارد. محل دو نقطه را در طراحی وارد کرده و دید متقابل را بررسی می‌کنیم. در شبکه وایرلس اوت دور، رادیو ها می بایست به همدیگر دید مستقیم داشته یا به اصطلاح هم را ببینند. در صورتی که این امکان وجود نداشت از دکل استفاده می شود. پس از تهیه شرایط دید مستقیم، رادیو ها روی دکل یا با نصب لوله فیکس شده و از هر کدام کابلی تا سوییچ مرکزی شبکه کشیده می شود. تنظیمات لازم برای ارتباط و جلوگیری از هک شدن انجام شده و ارتباط برقرار می شود.

خدمات شبکه وایرلس

خدمات راه اندازی شبکه وایرلس آریان الکترونیک

  • نصب و راه اندازی شبکه وایرلس با تجهیزات میکروتیک
  • پیاده سازی شبکه های وایرلس و wifi با استفاده از اکسس پوینت
  • نصب و راه اندازی اکسس پوینت های معمولی و صنعتی در شبکه های وایرلس
  • پیاده سازی اصولی امنیت در شبکه های وایرلس
  • بررسی و آنالیز شبکه های وایرلس بجهت کندی سرعت
  • اجرای شبکه وای فای و وایرلس ویژه مجتمع ها، برج ها و هتل ها
  • اجرای لینکهای وایرلس p2p

خدمات تخصصی راه اندازی شبکه وایرلس چیست ؟

در راه اندازی شبکه وایرلس پارامتر های مختلفی وجود دارد. وایرلس جهت پوشش داخل ساختمان است یا قرار است ارتباط بین دو ساختمان را برقرار کند. چند کاربر به آن متصل می شوند و شعاع پوشش چقدر است؟ برای همین موضوع ابتدا شبکه وایرلس می بایست طراحی شود.

هزینه اجرا و نصب شبکه وایرلس چقدر است ؟

هزینه نهایی نصب و راه اندازی شبکه وایرلس بستگی به معیار های مختلفی از جمله محیط ساختمان یعنی شبکه داخلی و خارجی دارد ولی شرکت مهندسی آریان الکترونیک این اطمینان را به شما می دهد که کمترین هزینه را برای این کار در نظر بگیرید .

بهترین شرکت خدمات وایرلس کدام است ؟

شرکت آریان الکترونیک با در اختیار داشتن سال ها تجربه در زمینه نصب و راه اندازی وایرلس و همچنین استفاده ار کادری مجرب در این حوره توانسته رضایت مشتریان گرامی را بدست آورد .

خدمات شبکه وایرلس

نصب و راه اندازی شبکه وایرلس

تجهیزات شبکه وایرلس

خدمات شبکه بی سیم

هزینه خدمات تخصصی وایرلس